torsdag 7 april 2016

Maxtest slutade på 472,5 watt i 30 sec

Idag var det dags för ett maxtest. Det var ca en månad sen jag gjorde det sist så det kändes som det var dags och se om det har hänt något.
Morgonvikten för dagen låg precis på 80,0 kg. Det verkar som att jag kan komma ner ditt ganska enkelt men under 80 verkar vara riktigt svårt.

Körde igång innan middagen och kände mig lite stum trots 2 dagars vila.
Mitt blodsocker hade varit lågt några timmar innan (3,5) och jag hade då ätit för mycket så det blev högt innan start. (22,3) 
Fick ta lite insulin för att inte bli helt seg.

Startade med 20 minuters uppvärmning som jag brukar göra. 
Efter det var det bara att börja på 3kp och 90 i kadens och sen höja 0,25kp per minut tills jag dog.
Det kändes som sagt väldigt stumt i benen och redan efter 5 minuter så började de gå ganska tungt.

Men huvudet var med idag och jag lyckades pressa mig ända upp till 472,5 watt och höll mig där i 30 sekunder innan jag dog helt.

Blev en liten förbättring jämfört med föra gången då jag bara klara 4 sekunder.
Får se om jag kan mäkta med till 495 watt snart, det är ju bara 30 sekunder ditt.

Inga kommentarer: