lördag 9 april 2016

Keps Cup Tullinge

Idag så var det den 4:e deltävlingen i Keps Cup som nu gick i Tullinge på en snabb och fin bana.
Det var nästan 120 pers som hade tagit sig ditt för att tävla så det var riktigt kul.
Bilder tagna av Håkan Snadberg och Kristoffer Ingemansson.


























Idag lyckades jag få en liten halvtaskig start igen. Hamna i mitten av klungan och lyckades inte ta mig ut.
Vi i H40 skulle bara köra 4 varv och det tog ett helt varv innan jag hade kört upp mig så att det var någorlunda fritt fram.


























Det var mycket singeltrack och ganska smalt så det var lite svårt att komma om. Dock en riktigt rolig bana. Inte så många höjdmeter men en massa roliga flowiga småtekniska partier där man kunde hålla ganska bra fart.


























Låg och körde själv och såg inte så många framför mig men började komma ikapp en massa varvade cyklister. Hörde att det var någon som kommit ikapp och flåsa mig i nacken men jag såg inte förens på sista varvet vem det var. Det var Team kompisen Hans Mård som hade kommit ikapp.


























Jag låg och drog hela sista varvet och jag kände att han försökte gasa om på något ställe men fastnade.
Sen när det var några 100 meter kvar så skulle vi upp för en liten backe och vi hade kommit ikapp 2 varvade cyklister. De var supersnälla och flyttade på sig men jag klantade till mig och fastnade så Hans lyckades köra förbi. Han inte jaga ikapp de sista metrarna så jag fick en 3:e plats idag.
Får vara nöjd, kul och få köra lite roliga banor på en grym cykel.


























I morgon så blir det Keps Cup på Muskö. Den banan har jag aldrig kört förut så det ska bli kul och testa.

Inga kommentarer: