söndag 10 april 2016

Keps Cup Möskö blev en 2:a plats

Idag var det dags för en ny bana för mig. Dagens Keps Cup gick i Muskö där jag aldrig har satt min fot förut. Riktigt fint ställe nära skärgården med en utslagsgivande banan.
Fick skjuts ditt av Hjalle idag som var snäll och hämtade mig i morse.





























Det var inte riktigt lika många startande idag som igår men det fanns många snabbingar med ändå.
Idag skulle vi i H40 köra 5 varv på den 2,2 km långa banan.

Jag och starter verkar inte gå så bra i år. Idag var det en fin startbacke som skulle splittra fältet. Tyvärr så blev det en krasch precis framför mig när startskottet gick och alla försvann kändes det som.
Fick dra på så gott det gick när jag kom iväg för att försöka ta mig upp så gott det gick innan man svängde in i skogen där det blev riktigt trångt.

Lyckades på den uppkörningen få ett Strava KOM på startbacken.






































Får leva på den ett tag att jag lyckades få ett KOM uppför. Dock inte så långvarit då snabbingarna inte hade laddat upp sina tider än.

Blev en hel del jagande och det var lite svårt att komma om så det tog runt ett varv idag också innan det hade börjat glesna till.

Hamnade med Krister Höijer och Magnus Bergqvist där jag drog något varv men sen ökade Magnus och jag orkade inte hänga på.
Krister Höijer hade lite problem med pedalen och lyckades heller inte hänga på så vi fortsatte att jaga.

Viste inte riktigt vilken placering jag låg på då jag inte viste vilken klass de framför var i. På sista varvet så hade vi kommit ifatt en massa varvade åkare men jag tror vi var påväg ikapp några som var före också.

Kom i mål och det visade sig att jag hade kommit 2:a igen. Det verkar nästan som jag har prenomererat på den platsen i år på Keps Cup. Teamkompisen Hans Mård gick och van idag och var i en klass för sig idag. Igår så spurtade vi om 2:a och 3:e platsen men idag så var han nästan 2,5 minut före mig.
Fullständiga resultat ifrån Keps Cup på Muskö finns här.

Skönt att få pallplats och att jag ändå var med ganska långt uppe och kriga. Tur att jag har en S-Work Epic som sköter jobbet så bra, den är verkligen skön att köra i skogen, riktigt kvick och stabil.




Inga kommentarer: