tisdag 26 april 2016

Cykloteketbesök och 40/20 på 430 watt i 40 min

Blev ett besök till favoritbutiken här i Sollentuna, den nyöppnade Cykloteketbutiken såklart.
Blev en snabb service på min Specialized Epic och Stumpjumper så nu är de i nyskick igen. Tack Cykloteket för den snabba servicen.





























Sent på kvällen runt 23 tiden så blev det dags att hoppa upp på Monarken för 40 stycken 40/20 på 430 watt. Visste inte om jag skulle våga öka ifrån föra gången då jag endast har sovit runt 6-7 timmar sen i fredags så jag kände mig som en djävla zombi när jag skulle börja cykla.
Men det gick över förväntan och på de sista 5 intervallerna ökade jag till runt 450 watt och klarade alla utan att då helt så jag körde klart hela sista minuten på den sista och då stummna jag ganska fint.





























Pulsfilen på min Garmin Edge 1000 såg ut som ett sågtandat blad. Började lite lågt för att sakta höjas till utmatning på slutet. Får se om jag vågar höja lite till nästa gång då jag är lite piggare.

Inga kommentarer: