tisdag 19 april 2016

4x4 min på 410 watt

Idag blev det ett Monarkpass. Det var ett tag sen jag körde 4x4minuter så jag tänkte att jag skulle ta ett sånt pass idag. Sist jag körde för ca 3 veckor sen så gjorde jag ett försök på 410 watt men klarade inte riktigt. Fick bli till att testa på 410 watt igen och den hä gången så gick det.

Klarade alla utan fuskpaus och jag kunnde sitta på de första 3 intervallena och det brukar betyda att jag har lite krafter kvar. Dock så började jag känna mig riktigt trött på slutet av 3:e intervallen.

På sista var det bara att gå all in. Kunde sitta genom de första 3 minuterna sen var det bara att bitta i sista minuten. Blev till att ställa sig upp och spurta de sista 30 sekunderna och kunde då öka lite till 430 watt.
Avslutade sen med en enminutare på 540 watt sen var jag lagom rökt för dagen.



















I morgon så blir det till att köra ute. Får se om det skall bli MTB eller LVG. Vädret får nog avgöra det.

Inga kommentarer: