söndag 6 mars 2016

Maxtest blev upp till 4 sek på 472,5 watt och nya S-works skor

Den här veckan har varit vilovecka och då brukar jag göra ett maxtest för och se hur jag ligger till.
Kändes riktigt segt redan vid uppvärmningen där jag körde med 50 och 70 i kadens i 10 minuter var fram tills det var dags för själva testet där jag öka till 90 och börja på 3.0KP.
Sen var det bara att öka 0,25 KP varje minut tills jag inte fick runt benen mer med 90 i kadens.

Redan innan 405 watt kändes det som om jag skulle dö. Det som kändes mest jobbigt var att hålla 90 i kadens. Jag lyckades dock komma ända upp till 472,5 watt men höll det bara i 4 sekunder sen var jag död.
Dock bättre än innan jag drog till Kina då jag bara klara 450 watt i 11 sekunder tror jag det var så det går åt rätt håll.






































Sen skulle jag köra 10 minuter på 350watt. Klarar jag hela så brukar jag vara i skaplig form. Brukar starta med 100 i kadens men det sket sig redan efter 2 minuter. Då höjde jag motståndet och gick ner till 70 i kadens och då lyckades jag köra resten av de 8 minutrarna som var kvar.

Verkar som jag har blivit extremt dålig på att köra med högre kadens nu efter Kina.
Kan bero på att backarna var så branta där så att jag fick bryta mig upp med typ 40-70 i kadens så benen har glömt bort hur det är att trampa snabbt.

Får ta och öva på det så kanske jag kan nå min magiska gräns på 495 watt som jag klarat en gång på ett maxtest.

Har fått mina nya S-works XC skor nu också. Riktigt sköna.






































Grymt lätta också med sina 704gram paret för storlek 44,5. Ska bli riktigt kul att testa.






















Får se när jag skall inviga dem. Får bli lite varmare ute och gärna lite torrare också.

Inga kommentarer: