söndag 6 mars 2016

5 timmar distans med varken mat eller dryck

Idag blev det ett lugnt distanspass med Ville. Han brukar säga att det ska gå lugnt och sansat men det brukar sluta på tröskelfart för mig i alla fall. Så siktet var inställt på att inte dö och klara sig hem då vi skulle köra över 4 timmar.
Men idag gick det faktiskt väldigt lugnt.
Vi körde till Skålhammra och tog vägen där fram och tillbaka 4 gånger.

Jag tror Ville lyckades få hammaren 3 gånger under passet och såg lite sliten ut.
Jag lyckades hålla mig ifrån hammaren men var lite seg på sluter.
Det här var nog första gången i mitt liv som jag kört ett så långt pass utan att varken dricka eller äta.
Fick ihop 102 kilometer på 5 timmar så vi var ändå ute ett bra tag.
Kanske har fått igång fettförbränningen lite gran efter Kinaresan.

Kom hem lagom hungrig till en riktigt fin middag som Eva hade fixat till. Hur gott som helst.

Inga kommentarer: