lördag 13 februari 2016

Träningsvärk delux

Idag blev det vilodag. Hade fått sova lite då stackars Emilia hade hållt låda hela natten och det kändes som jag började bli lite krasslig. Större delen har varit lite småsjuka med feber och förkylning här så det fattades bara att jag skulle åka på något skit.
Får se hur jag känner mig i morgon om jag kan ta mig upp i bergen igen och köra lite.

Har fått träningsvärk delus i smalbenen efter allt springande i trappor med cykeln också. Det tog hårt att klättra runt 300 höjdmeter totalt i branta trappor med cykel på ryggen. Smalbenen är som ett par överspända fjolsträngar känns det som nu.

Dagen spenderades på museum med familjen. Vi åkte till Ningbo museum med Hans och min mor för att ta till oss lite kultur. Det var en riktigt cool byggnad med nygammal fasad.






















Var vi än gick så blev Emilia och Oskar de stora attraktionerna på museumet. Hade vi fått en krona för varje gång någon skulle fotografera, prata eller klappa Emilia eller Oskar under våran vistelse här så skulle vi vara miljonärer vid det här laget.






















Det var kul och gå runt och titta på alla saker och få en liten inblick i Ningbos historia.






















När vi var klara där blev det till att smaka på lite kinesiska delikateser, satt riktigt fint.






















Sen bar det av till lite fartigare äventyr när det var dags för Hans och mig att göra upp på den lokala gokart banan.






















Det var riktigt roligt att få köra av sig lite och jag lyckades med att sätta dagens 2:a bästa tid så det får jag vara nöjd med.
Tyckte de sa att jag bara var knappt 1 sekund ifrån rekordet också på den banan. Sen om det var för att jag var snabb eller de andra som kört där förut var kassa låter jag vara osagt. Kul var det i alla fall.
Körde ifrån brorsan som inte var långt ifrån på slutet.


Inga kommentarer: