måndag 1 februari 2016

Tacka Garmin och OSM för att jag hitta hem idag.

Idag blev det den första cykelturen här i Kina. Vi bor i en liten stad som heter Ningbo typ som en liten förort till Shanghai som bara har ca 5 miljoner invånare, typ halva Sverige.
Mycket folk och många hus med andra ord.



















Idag var det då dags för premiärturen här borta i Kina. Jag är glad att jag tog med mig min Garmin Edge 1000 för annars hade jag aldrig hittat hem.

























Det var så många gator och små gränder så det var helt omöjligt att veta var jag var någonstans. Men tack vare Garmin och OSM så var det problemet löst.
Kom ut ganska sent så det fick bara bli en kort tur söderut idag.
Hitta ett ställe med lite fina småberg så det skall någ gå att utforska lite här. Hoppas det går att komma upp på lite fina stigar här också.



















Verkar finnas en hel del att utforska här så det ska bli kul.
Får ta en liten längre tur i morgon och se om jag lyckas ta mig upp i några av bergen här.
Annars har vi utforskat stan lite här. Blev en sväng till det lokala köpcentrumet för att se vad de hade att erbjuda.
För mig blev det ett ett litet 16GB minne till min Garmin för att få plats med den Kinesiska kartan.

Inga kommentarer: