torsdag 25 februari 2016

Lite downhill på min Specialized Stumpjumper

Idag skulle jag testa att se om jag kunde ta ett Strava KOM på en rolig, snabb och lätt downhillsträcka här borta i Ningbo. Cyklade till Hengxi och körde sen upp på den lilla stigen som jag kört nerför förut.
Kom inte ihåg att den var så brant så länge som den var nu.






































Hade inte tackat nej till en till liten klinga där fram idag. Jag fick typ stå och bryta mig upp de 400 höjdmetrarna.

Lyckades hitta lite nya roliga stigar påväg till downhillsegmentet också. Blir nog till att utforska lite här i morgon.






































Skapligt brant var det och ganska smalt på sina ställen. Kan bli riktigt kul att köra.





























Sen var det dags att göra ett försök på det där Stravasegmentet. Tyckte jag hade ganska bra flytt och att det gick undan skapligt. Men efter typ halva sträckan så åkte jag på bakhjulspunktering. Typiskt hade inte tid att göra ett nytt försök så det får bli i morgon igen.

Fick bli raka vägen hem sen för efter lunch så skulle vi testa på lite bowling här borta.





























Eva gick och vann stort så hon fick bjuda på fika sen.






















Vi hamna dock på någon typ av godisaffär. De hade dock inte så mycket sött där utan det var mest torkad frukt och nötter och lite småkackor.
De gjorde inte lätt för sig utan de hade satt ut enskilda priser på alla småsaker istället för som hemma att bara betala för hur många gram man tar.






















Kul när det fanns typ 500 saker att välja på, kassörskan får ju jobba för sin lön i alla fall.
Allt är så smått här nere också, inga bigback som hemma i Sverige.

Inga kommentarer: