onsdag 24 februari 2016

Konstant vilse

Idag var planen att jag skulle ut på både mitt längsta pass och det pass som skulle ha mest höjdmeter.
Hade kollat in Strava och hittat några backar trodde jag och sett en som hade skrapat ihop 2700 höjdmeter.
Så nu skulle det åkas. Tyvärr så var det nästan 35km till bergen började så det blev ganska mycket transportsträcka ditt.





























Men när jag väl kom fram så var det grymma vägar så det var värt mödan att cykla ditt. Började med första stigningen som var ca 10,5km lång och kom upp på ca 530 höjdmeter. Var lagom lutning på 5,1% så det tog 34:53 upp i ett ganska hårt tempo.





























Sen var det dags för nästa etapp upp till 794 höjdmeter. Inte lika bra utsikt därifrån men riktigt fint ändå. Det var ett Strava segment på 290 och 5,6% lutning som tog 18:44 för mig i skapligt hårt tempo.





























Sen så körde jag vilse som vanligt. Vägarna jag hitta fanns inte med på kartan och jag hade såklart ingen internetuppkoppling. Försökte titta på kartan på Strava som jag tagit fram i förväg men den såg helt annorlunda ut mot den jag hade på min Garmin.





























Vad jag trodde så skulle jag ner på andra sidan och sen runt och upp på ett berg bredvid och sen köra ner för att komma tillbaka där jag började.

Dock så såg det ut som jag bara kom längre och längre bort och det gick inte så fort nerför som jag hade hoppats på men fint var det.





























Körde på och kom tillslut till en annan damm och där skymtade jag starten på min resa upp i bergen.





























Vägen fortsatte nerför sakta men säkert och tillslut så kom jag ut där jag började dock från en parallellväg. Tiden hade dragit iväg och det började bli dags att cykla hem de där 35km.
Kom lagom till bilköerna så det blev till att six saxa sig hem. Tog rulle på en lastbil i 5 km, kändes ganska skönt då det var härlig motvind och jag började känna mig lite krispig. Efter lite över 4 timmar så var jag inne i Ningbo igen och det var bara att ta sig hem den sista milen.



Fick ihop 110km och 4:36 i rulltid. Tyvärr så blev det bara 1029 höjdmeter. Såg dock på Strava att jag kört rätt bara att jag tittade på telefonen och där såg jag inte att han jag försökte följa efter startade nästan där jag starta men sluta vid bergen men hade kört upp och ner några gånger i stället.
Hade nästan blivit 15 mil för mig om jag skulle göra det så det hade tagit lite val lång tid.

Blev en riktigt fin tur i alla fall och jag fick åter igen se en massa nya vägar.

Inga kommentarer: