söndag 21 februari 2016

KOM jakt tog 4:a av 4:a möjliga

Idag skulle det bli ett litet kortare pass var det tänkt. Drog till min favoritbacke och tänkte jag skulle försöka sätta ett par kom.





























Kändes ganska bra så jag gjorde ett extra försök på ett segment lite längre upp i backen som jag inte hade tänkt att åka ifrån början.
Hade planen att jag skulle testa stenbacken som jag körde nerför igår som var grymt rolig. Dock när jag kom förbi grusvägen som jag satt ett KOM på förut så tänkte jag att jag skulle göra ett nytt försök där.

Tog i för kung och fosterland och det kändes som jag hade lite mera flytt i körningen nu och inte så ryckigt.
Körde ända upp till toppen så jag skulle få några extra höjdmeter.






































Blev till att köra ner på den där grymma stenbacken istället. Var en del som var ute och gick där idag så jag vågade inte gasa på för mycket då det var väldigt brant och ganska smalt.





























Tog raka vägen hem sen för på eftermiddagen skulle vi besöka Oscean world här i Ningbo. Kom hem och såg att jag tagit 4:a KOM av 4:a möjliga på Strava sen så det kändes bra. Formen verkar gå sakta men säkert åt rätt håll. Fick nästan 2 minuter bättre på den långa grusuppförsbacken också så det får jag vara riktigt nöjd med.

När vi kom till Oscean World så var det inte så mycket folk som jag trodde det skulle vara på en helg.
Destå bättre för oss.
Det var ett riktigt fint ställe med häftiga fiskar, hajar, delfiner och andra vattenlevande djur.






















Hajarna var klart det häftigaste, skapligt stora var de också.






















Grymma och mäktiga djur de där små rackarna.






















Det blev ett gäng timmar där så det var riktigt kul. Skulle inte tacka nej till att få hoppa ner i vattnet med de där djuren/fiskarna. Har ju simmat med delfiner så hajar och vallar skulle vara nästa att checka av ifrån listan på att göra saker.

Blev en promenad hem sen som lite nervarvning.

Inga kommentarer: