fredag 12 februari 2016

Idag öppnade sig pandoras box

Idag var det dags för ett litet distanspass igen och försöka hitta upp i bergen. Gjorde som vanligt och tog en väg som såg ut att leda mot bergen. Första försöket gick sådär och jag kom upp till något tempel med en massa trappor igen.






































Den var bara lite över 100 höjdmeter. Sen cykla jag ner på andra sidan och kom till någon liten väg och sen in i en liten by.
Där träffade jag på 2 lokals på cykel och en kunde lite engelska. Jag frågade om det fanns någon väg upp i bergen och han hade en liten gömma som man kunde köra in på. Det var en liten väg som man knappt såg men den var lagom brant och utan trappor så det var perfekt.






































Det var som om någon hade öppnat upp pandoras box för här fanns det en hel del både grusvägar och små stiga som var riktigt roliga.





























Allt var verkligen undangömt och helt plötsligt så kom man till någon liten hydda mitt i skogen helt avskilt ifrån allt annat.





























Fortsatte på de små bambustigarna som bitvis var riktigt branta och smala och på en del ställen var det som mindre stup på sidorna så det gällde och ta det lite försiktigt.
Körde på en stund och helt plötsligt så damp jag ner vid något tempel. Kineserna vet verkligen hur man bygger tempel på de mest undanskymda ställena. Men det är lite coolt när man hittar de små gömställena.






































Sen blev det till att försöka hitta hem igen då tiden hade börjat dra iväg lite. Det är verkligen tur att jag tog med mig min Garmin Edge 1000 annars hade jag aldrig hittat hem ifrån alla de här små gömmorna som jag har kommit till.

Inga kommentarer: