tisdag 16 februari 2016

Idag blev det 2 bergsbestigningar

Blev ett nytt försök att hitta lite nya berg idag. Tänkte att jag skulle utforska mer på mitt favoritställe som jag upptäckte i fredags. Hade lite mer bråttom idag så jag han inte titta ut så mycket alternativvägar utan det fick bli asfalt hela vägen upp den här gången. Riktigt fin utsikt var det där uppe i alla fall.





























Sen blev det ner på andra sidan på helt outforskade vägar. Mitt i alltihopa så la telefon GPS:en av och min Garmin hade inga vägar såhär långt upp i bergen så nu var det bara att chansa och ta den väg som såg ut att gå mest neråt.





























Tror jag hittade rätt och lyckades nog ta mig ända ner till båtten.





























Tog en kort sväng runt där innan jag vände upp igen på samma väg. Var riktigt fint hela vägen upp och det var småslingrande fina vägar överallt. Finns mycket att utforska här när jag har lite längre tid på mig. Får ta det senare i veckan.





























Kom upp till toppen igen och såg att det gick en fin grusväg upp en liten bit till på 432meter över havet. Inte så jättehögt men tillräckligt för att hinna bli trött i benen.





























Såg många fina stigar här så hit ska jag helt klart åka igen och snurra runt. Stigarna är verkligen undangömda här så det är ren tur att man hittar dem ibland. Helt plötsligt så bara uppenbarar sig värsta singeltracken som bjuder in till fart och fläkt. Fick dock hålla mig i skinnet idag då jag hade en tid att passa så det blev tillbaks på den vanliga vägen ner. Kan inte klaga på den heller.





























Fick ihop nästan 8 mil och 3,5 timme i sadeln idag. Satt riktigt fint. Blev en vända ut på stan med familjen sen där vi gick och strosa i en liten park och tog en vända på det lokala shoppingcentret. Blev även till att handla lite mat. Dock inte sköldpaddan som låg och simma här.

Inga kommentarer: