tisdag 2 februari 2016

Haffad av miliären check

Idag var inte riktigt min dag. Först hade jag flossat tänderna och då flög en lagning av. Tänkte att jag vill inte gå en hel månad med ett stort håll i tanden så det var bara att leta upp en tandläkare.
Som tur var är de mycket billigare här än i Sverige så det gick på en ynka hundralapp.
Passade på att titta in i min brors nya lya medan vi väntade på att få tid.
Han har köpt en 170m2 på 18:e våningen, inte helt fel.



















Sen när det var klart så tänkte jag att jag skulle upp till de fina bergen och cykla lite.
Han väll precis komma fram till bergen sen blev jag haffad av militären.



















Tydligen hade jag missat en stor skylt där det stod att det var militärt område där jag cykla, självklart på kinesiska som jag inte förstod något av.
Hade kört föbi ett par militärer som stod och blockera en liten väg men jag körde på vad jag trodde var huvudleden och där såg jag inga hinnder.
Någon kilometer senare så kom jag till en återvändsgränd som tydligen var en militärbass. De var inte lika glada att se mig som jag var att se dem. Tydligen hade de 2 jag såg tidigare försökt springa ikapp mig men inte sagt något vad jag kunde höra så de kom flåsande strax efter.

Så jag blev indragen i förhör av 5 styckna i en liten kall skrub där ingen av dem kunde engelska så det blev riktigt intressant.

Då jag inte visste var jag cyklat så skulle jag vissa på GPS:en och då blev det livat för de viste inte att det var en GPS och när de såg att det fanns en karta på den så blev det oroligt.

Då det var lite knasig komunikation då vi inte förtod varandra och jag inte hade mitt pass med mig så fick jag vara kvar där i 2,5 timme.

De var som tur var väldigt snälla och jag fick komma helskinad därifrån efter att min bror hade kommit ditt med mitt pass.
Tur det, hade fått en inre bild att nu blir man indragen i mörk gränd och uppspöad och lämnad till vargarna.

Fick bli en sen födelsedagsmiddag för Oskar när jag äntligen kom hem. Han har ju blivit stor nu och fyllt 5.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Per din lille spion. Du hade väl smokingen på under träningskläderna hoppas jag?

Per Kumlin sa...

Alltid, måste ju vara på säkra sidan:-)