fredag 19 februari 2016

Betongjungel och brant backe inför Strava KOM

Idag fick det bli ett relativt kort och hårt pass då min mor skulle åka hem vid 13:00 så jag ville hinna hem och duscha och käka lunch först.
Hade hittat ett nytt berg på Strava som jag ville testa och se vad det är för något så det fick bli snabbaste vägen ditt och sen upp ett varv och hem igen.
Var en riktig betongjungel på vägen ditt.





























Det var längs motorvägen i stort sett hela tiden ändra fram tills att jag skulle svänga av till själva berget.






































Sen när jag kom till själva backen så var det en liten betongväg som var riktigt brant. Hade varit kul och köra ner där när det är regn då hade det blivit snorhalt.
Den var lite över 3 km lång och hade typ 10% lutning så det kändes i benen. Var som vanligt fint när jag kom upp till toppen.





























Lyckades bara komma 7:a på Strava där men det verkar som alla som kör här använder landsvägscykel och inte MTB så jag har ju ett litet handikapp.
Kul och kunna se hur de andra kör här nere i alla fall. Jag har legat top 10 hela tiden här och lyckats få ett KOM än så länge. Sen hur starka Kineserna som kör här är ju en annan fråga.





























Blev till att köra tempo hem då tiden började rinna iväg som vanligt. I morgon så blir det nog en vända till mitt favoritberg för att utforska lite nya vägar.

Inga kommentarer: