söndag 24 januari 2016

Teknikpass i Törnskogen

Idag fick det bli ett teknikinspererat distanspass. Det var jag och Ville som drog ut till Törnskogen och körde på det blåa spåret.
Det hade blivit lite plusgrader så det var lite sorbetsnö och ganska spårigt och halt så det blev riltigt bra teknikträning.
Det gick och cykla hela varvet med lite flyt och bra spårvall men några backar var riktigt kluriga.

Blev ett helt gäng med varv på Blåa Spåret.
Vi körde på i ganska bra fart och höll runt 12 minuter per varv.
Ville hade redan kört en timme innan mig så jag tänkte jag tar 2 varv till innan det skulle bli mörkt när han åkt hem.

På sista så tänkte jag kräma ur det lilla jag hade kvar i benen och körde på så gott det gick.
Fick tiden 9:57 så det får jag vara ganska nöjd med.
Lite kallare väder på det här så tror jag banan kan bli riktigt snabb. 
Fick ihop 3:5 timme ute i snön med 142 i sittpuls och bara 161 som max när jag försökte ta i på slutet. Han bli skapligt trött på den tiden.

Inga kommentarer: