söndag 17 januari 2016

Skogsdistans med skön väggning

Idag blev det riktig skogsdistans, blev inte många meter körda på asfalt eller grusväg.
Det var jag och Ville som var ute och sladdade på Blåa Spåret runt Törnskogen.
Ville hade tänkt och få till en racig bana nu när det är så mycket fin snö ute så vi tog några varv och skotta runt lite för att få den upptrampad och fin.

Det var en del ställen där det var riktigt tungkört så vi fick hoppa runt lite för att få det fint.
Efter ett par timmar så var banan riktigt fin och det gick och cykla hela varvet utan att sätta ner någon fot. 
Vi körde på några varv och lite efter 3 timmar skulle Ville hem.
Jag hade planen på att äntligen få till ett 4 timmars pass så jag körde några varv till.

Det var fortfarande lite spårigt och halt på några ställen så det gällde verkligen att ha bra rundtramp och välja rätt spår så jag inte skulle glida ner i diket.
Blev några vändor ner i snöhögarna när jag inte hade uppmärksamheten eller orken med mig ibland ändå.
Den här nedförslöppan råkade jag komma snett i en gång men jag höll mig på hjulen som tur var.
Fick tillslut ihop 4 timmar och var duktigt mör i både ben och kropp. Den tar verkligen ut sin rätt den här banan för det är inte många ställen man kan vila på och den är ganska teknisk hela tiden.
Fick bara ihop 4 mil på de där timmarna så det gick inte snabbt. Men sen var det mycket bygge av banan i den tiden också.

Inga kommentarer: