torsdag 14 januari 2016

4x4 på 400 watt den här gången klara jag 3 utan fuskpaus

Idag fick det bli inomhuscykling då det var kallare än -15 när jag vakna och det ryktades om att bli ännu kallare på kvällen.
Den här veckan har gott lite si och så med träningen.
Alla småbarnsföräldrar vet ju att det kan vara svårt att få ihop tiden ibland.
Nu har det vart både mycket jobb och lite sova och ta hand om familjen så jag fick möblera om med passen.
Olyckligtvis kom det här hårda passet på fel dag när jag var aningen trött men det gick ganska bra ändå.

Den här gången klara jag 3 av 4 intervaller på 400 watt utan fuskpaus. Fick ta 15 sekunder på 3:e och sen lite längre vila till 4:e som jag sen satte och till och med kunde öka de sista 30 sekunderna.

Det var det där vanliga när jag klara 3 minuter och känner att jag har lite krafter kvar då var det bara att hålla ut och ge allt och det lyckades.
Skönt med ett sånt avslut, då kan jag lägga mig nöjd.



Inga kommentarer: