torsdag 3 december 2015

Norrort Lightbulb final i Sigtuna

Idag var det sista deltävlingen i Norrort Lightbuld som gick i Sigtuna ikväll. Det var Jesper som hade sin grymma hemmabana som vi skulle köra på. Lagom teknisk med bra flytt och inte så mycket uppförsbackar, riktigt roligt.
Vi blev runt 20 pers som skulle köra ikväll.





























Vi som skulle köra helljus fick köra 6 varv idag. Jag lyckades klanta till mig i starten och fick inte i pedalen så jag hamna efter en bitt.
Jagade ikapp lite men de där framme var alldeles för snabba så de fick jag inte se något mer.

Jag vet inte vad det är med mig men nu gick det halvsnabbt första varet igen men jag tyckte ändå jag försökte ta det lite lugnt för att inte bränna ut mig.
Sen gick det lite segare när jag inte hade någon att jaga och på sista varvet så fick jag det snabaste varvet igen och tyckte ännå inte att jag sprängde mig.
Kan jag inte bara köra så snabbt varje varv istället så kanske jag skulle kunna komma lite längre fram i resultatlistorna.
Får träna på att ta i lite mer under längre tid.
 
Ville gick och van totalen och jag tror han van tävlingen idag också så han fick behålla den fina vandringspokalen.
 
Har varit riktigt kul med de här vinterracen. Synd att det redan är slut.
 
Min Specialized Stumpjumper gick som ett skållat troll idag igen. Den känns riktigt förlåtande för att vara en hardtail på de tekniska partierna så det är riktigt skönt.
Den blev inte så smutsig idag heller då det inte var några direkta lerhåll som tur var.
 


Inga kommentarer: