måndag 28 december 2015

Fortsatt fina stigar

Det kom ju äntligen lite snö igår och den lyckades ligga kvar tills idag.
Det var jag tvungen att fira med ett par varv på Gokarten och det nya Blå spåret med Ville.

Fan vad kul det är och sladda runt när det är tort och fint.
Det var lite halare idag med all snö så jag fick ta det lite mer försiktigt. Men oj vad kul det är att när man får kontrollerade 2 hjuls ställ och bara kan trampa vidare.

Jag hade lite väll lågt tryck i däcken ifrån början och lyckades burpa ut en hel del luft så det var bara 0,5 bar kvar.
Fick låna pump av Ville och körde i lite för mycket i stället, blev strax över 2 bar. Oj vad stumt och halt det blev.
Det var 3 backar jag inte kom uppför och 1 nedför som jag inte vågade på blåa när det blev så halt.

Sen pös jag ur lite och då var det inga problem att köra längre.
Det var verkligen som natt och dag.
De som fortfarande tror att det går snabbare med högt tryck i däcken kan ju försöka köra blåa spåret med över 2 bar.

Får se om jag skall testa och köra ett snabbt varv på nya blåa snart. Har lagt till ett nytt Strava segment på den nu.

Inga kommentarer: