söndag 6 december 2015

Ett stycke Specialized S-Works Epic 29 World Cup monterad och klar

Igår så var jag inne på Cykloteket Västberga för att hämta nästa års tävlingshoj ifrån Specialized. Och det var inte vilken hoj som helst det var nämligen deras flagskepp Specialized S-Works Epic 29 World Cup.
Här har det inte sparts på krutet först deras FACT 11 fullkarbon ram med den nya Rock Shox RS 1 brain gaffel och sen Sram XX1 komponeneter och Shimano XTR:s hydraliska bromsar.
På det så rullar den på Specializeds egna superlätta och styva Roval Control SL karbonhjul, kan inte bli bättre.
Jag har inte vägt den än men ryckten säger att den skall ligga på under 10kg direkt ur kartong, det är galet lätt.
 
Specialized har en massa smarta lösningar som deras SWAT verktyg som man sätter fast i ramen.
 
Den ligger fint undangömd när man kör men är väldigt lätt att bara dra ut ifall det skulle behövas.
 
Sen har vi deras smarta lösning på att förvara slang och kolsyrepatron med däcksavtagare. Riktigt bra med låg tyngdpunkt här.
 
En liten kedjebrytare är gömd i styrtappen också så nu behöver jag inga verktyg alls i bakfickorna och kan bara ha lite mat där vilket skonar ryggen en hel del också. Specialized har verkligen tänkt på allt.
 
Ska bli riktigt kul att testa den nya Rock Shox RS1 gaffeln med brain dämparen också. Den sägs vara grymt styv och riktigt följsam.
Får se när jag skall testa den här härligheten. Vill helst inviga den i finväder så jag kan justera in allt i lugn och ro.
 






 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: