torsdag 12 november 2015

Norrort Lightbulb Järfälla

Ikväll så var det dags att köra in min Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29 WC.
Det var första deltävlingen i Norrort Lightbulb som skulle gå i Järfälla ikväll.
Det var Mikael Kippilä som hade gjort en grymt rolig bana med en massa rötter och stenhällar.
Dagens regn hade gjort banan extra spännande då det var snorhalt. 

Hade tagit lite vatten över huvudet då jag hade tänkt att cykla både ditt och hem också. Det var lite längre än jag trodde ifrån Mörby.

Kom ditt lite sent så jag hann precis ta ett testvarv innan starten.
Var ganska många som hittat ditt så det var kul.
Jag hade tagit ur lite luft då jag ville få lite grepp bland alla hala rötter.
Dock så råkade jag ta ut lite för mycket.
Startade ändå då jag inte hade någon pump med mig.

Efter 2 varv så fick jag kliva av och låna en pump då jag fick alldeles för mycket genomslag för att det skulle kännas tryggt.

Det var bara knappt 1 bar i både fram och bak och jag körde med slang så det var lite i lägsta laget.

Började försöka jaga lite men då jag stått så länge och pumpat så blev jag varvad.

Hängde på ganska bra så jag var inte helt död i benen. Gick bättre och bättre på slutet då jag började hitta rätt spår och vågade stå på lite mera.
Kul att det släppte. Det blev en ordentlig inkörning av Stumpjumpern. Första gången jag körde riktig skog med den och det hantera den galant.

Inga kommentarer: