tisdag 3 november 2015

Inkörning av Specialized Stumpjumer Expert Carbon WC

Idag blev första turen med min nya Stumpjumer Expert Carbon WC. Blev lite jobbpendling med ett par varv på CX SM banan på hemvägen.

Den var grymt skön att köra på lite kvickare i styrningen än Scott cyklarna jag är van vid.
Har inte sänkt styret något än och det kändes som jag satt lite högt nu.
Var 4 sekunder ifrån min rekordtid på CX SM banan och jag tyckte att jag hade mer att ge så det får jag vara nöjd med.
Stumpjumpern gick verkligen snabbt genom kurvorna och kändes rapp och snabb.

Har dock inte riktigt vant mig vid Braindämparen. Är van vid Scott:s Twinlock som man sköter själv som fungerat grymt bra.

Braindämparen är ju automatisk vilket är grymt skönt men ibland när jag stod upp och spurtade så kändes det som dämparen inte riktigt visste om den skulle vara öppen eller stängd.

Det är säkert en inställning/vanesak. Kändes lite skumt i början bara.

Det var riktigt kul att sladda runt lite på den nya Hardtailen.
I morgon blir det nog vilodag men sen är det dags att köra in Stumpjumpern lite mer.

Inga kommentarer: