måndag 16 november 2015

4x4 på 400 watt utan fuskpauser

Ikväll fick det bli ett försök till 4x4 på 400 watt igen på Monarken.

Visste att skulle jag klara det så får jag inte börja stå på de första 2 intervallerna för det brukar inte båda gott.

Klarade båda sittandes så nu var hälften klart.
Klarade till och med 3:e sittandes så nu började det kännas riktigt bra.
Nu var det bara sista kvar och ge allt.
Klarade 1 minut sen 2 och klarade till och med 3:e sittandes.
Sen när det var 30 sekunder kvar var det bara att ösa på allt jag hade. Lyckades öka lite till 425-430 watt där så det kändes riktigt bra.
Skönt att få sätta ett sånt pass igen utan fuskvila.
Tänk om jag kunde få lite form till sista CX tävlingarna om 2 veckor så jag kanske åtminstone kan komma in på en top 10:e plats. Hade varit skönt och få avsluta någorlunda bra.

I morgon blir det nog ett pass på den här sköningen igen.
Grymt kul att köra lite mountainbike ute.
Får se vad jag ska hitta för vägar då.

Inga kommentarer: