söndag 11 oktober 2015

Groopencross CX Cup

Idag var det Groopencross i Västerås. En bana som jag hade hört att det skulle vara mycket sand och riktigt tungkört på.
Som tur var har det varit torrt och fint väder ett par veckor här så det enda sandparti man behövde springa i var en ganska lång och brant backe. Tror inte någon lyckades cykla upp där.

Jag fick starta sist idag igen då jag var efteranmäld. Så det blev till att jaga idag igen.
Det blev till att försöka jaga så gott det gick. 
De andra var alldeles för starka och jag för dåligt tränad så jag kom inte ikapp så många.
Men det var grymt roligt att köra. Det är riktigt kul med så korta och tighta race och den här banan var riktigt rolig.
Resten av CRT åkarna körde grymt bra som vanligt. Hans Mård gick och vannSinior A klassen.
Martin Eriksson gick och vann i elitklassen också.
Angelica Edvardsson ledde i början
Tyvärr hoppa kedjan efter hopphindret så hon gled ner till en 4:e plats.
Men Angelica gasa på och körde upp sig starkt igen.

Inga kommentarer: