torsdag 15 oktober 2015

Äntligen nu kom det ett paket med en Specialized Crux Pro Race

Som jag har längtat. Det är nästan 2 år sen jag hade en cross på grund av en massa oturliga omständigheter. Men nu har jag äntligen en riktig cross som jag kan tävla på istället för att köra runt i sportklassen med MTB:n på crosstävlingarna som jag fick göra föra året.

Nu blev det en Specialized Crux Pro Race som jag hämtade på Cykloteket i Västberga efter jobbet. Det var bara att åka hem och börja montera ihop den.



















Allt var fint inpackat och väl skyddat.
Något som dock var lite jobbigt var att varken vajrarna eller styrlindan var ihopsatta. Det var lite ovanligt. Har nog inte set det på några av alla cyklar jag har satt ihop tidigare.
På ett set är det bra och det är att man kan kapa till vajrarna och höljena till rätt längd på en gång, det brukar i vanliga fall vara alldeles för långa. 



Idag hade jag dock helst haft allt på så att jag skulle hinna träna något idag. Nu tog det så lång tid att få ihop allt så jag han inte med någon träning idag. Får hoppas jag hinner med något i morgon en liten stund.
Resultatet blev väldigt fint när jag var klar med allt.





Ska bli riktigt  kul att testa den här. Riktigt skönt att ha en cross med skivor nu också så jag får stop på ekipaget när det är lerigt och går snabbt. 


























Inga kommentarer: