söndag 27 september 2015

CX Sköndal och Lidingöloppet

Idag skulle Eva springa Lidingölopoet för tjejer på en mil.
Då starten gick vid 13:50 tänkte jag att jag skulle hinna träna lite själv på morgonen.
Cykla till Sköndal och körde Sköndalscrossen med ett stort gäng andra cyklister.
Vi skulle köra 6 varv på den nya banan som har en hel del 180 graders kurvor.
Jag tog starten och lyckades hålla den i 2  varv men sen kom Mikael och Henrik ikapp mig.
Henrik försökte hoppa förbi mig på löphindrena men missa helt då han gled ut pedalen och krascha istället.
Efter ett varv kom han dock om igen.
Försökte hänga på så gott det gick men hade inte orken att köra ikapp. 
Förlora dock inte så mycket på slutet och hade inte många sekunder upp.
Sen bar det av till Lidingö för att heja på min älskling som skulle springa Lidingöloppet på en mil.
Hon är riktigt taggad och har sprungit en del de sista månaderna nu för att komma i lite form.
Vi är här nu hela familjen och hejar på och Eva ser väldigt taggad ut.
Nu är det bara en kilometer kvar och Eva har fortfarande krafter kvar.
Eva slog sitt föra lopp med ca 5 minuter så det var riktigt bra då hon kom in på 1:15 i år. 
Bra sprunget älskling.


Inga kommentarer: