onsdag 19 augusti 2015

Le Concasseur GP vid Farstakrossen

Idag blev det GP vid Farstakrossen, det var Fredrikshovs som anordnade Le Concasseur GP som ingår i STHLM Cupen.
Jag cyklade ditt för att få lite uppvärmning och för att det skulle ta för lång tid med bil i rusningstrafiken.
Vi skulle köra 45 minuter + 2 varv men då allt hade blivit försenat så blev det bara 30 minuter + 2 varv.
Blev lite småryckig körning men det var ingen som kom iväg ordentligt.
Tänkte jag behövde igångdragsträning så jag försökte ta hem alla utbrytningar. Blev dock ganska trött och seg av det så jag orkade inte dra så mycket.

När vi kom till de sista varven så var nästan alla samlade. Jag brukar vara bra på att spurta men nu låg jag för långt bak och var alldeles för trött.
Kom om några styckna men det var en bra bitt upp till toppen.

Riktigt bra träning och grymt kul.
Vi hade fin ledarbil som körde runt alla varven med oss också och höll väggen fri. Bra för säkerheten så ingen oväntad kommer på banan.
Blev till att cykla hem sen som nedvärmning. Kom hem vid 22 tiden efter  86 kilometers och 3,5 timmes total träning.

Inga kommentarer: