måndag 10 augusti 2015

Garmin Vector 2 och Garmin Edge 1000

Nu har jag fått mina Garmin Vector 2 pedaler och min Garmin Edge 1000 dator. Ska bli riktigt kul att testa hur många Watt jag producerar när jag är ute och kör på riktigt och inte bara på min Monark.

De nya Gamin Vector 2 pedalerna var riktig lätta att montera. Det var bara att skruva på pedalen på vevarmen och sen sätta på effektmätaren runt pedalen och plugga in censorn i axeln. Tog max 2 minuter styck.






















Garmin Edge 1000 kom med flera olika infästningar för cykel men jag tyckte den här passade bäst på min Scott FOIL Team Issue. Då har jag allt lätt överskådligt framför styret och det ser bra ut.






































Så här såg cykeln ut med allt monterat, rent och snyggt.























Blev en kortare test då planen bara var att köra en återhämtningsrunda efter Finnmarksturen idag. Var ganska lätt att bara lägga till en device i Garmin Edge 1000 och sen kalibrera pedalerna.
Sen var det bara till att lägga upp en massa olika vyer och bestämma hur mycket information man skulle få upp på displayen.
Det fanns en hel del att välja på så jag har lite att expremintera med.

Får bli lite mer testande i morgon då jag ska köra lite intervaller.

Inga kommentarer: