onsdag 12 augusti 2015

20 mils distans och besök hos Ulriksdals Naprapatklinik

Idag råkade det bli ett litet längre pass än vad jag tänkt mig ifrån början. Planen var att ta racern till Norrtälje och sen hem och att det skulle ta runt 4 timmar. Ville dock ta en annan väg hem så jag körde mot Åkersberga. Tänkte att jag kört där förut och det tog runt 4 timmar men glömde bort att det var för att jag skulle lite utanför Åkersberga och inte hem då.





































Ändra plan och tänkte att jag försöker gena mot Vallentuna men kom helt fel och hamnade nästan i Norrtälje igen.
Nu började även vattnet och maten ta slut. Tänkte att något cafe eller mataffär borde jag köra förbi på vägen hem men det fanns inte någonstans. Tror jag körde nästan 3 mil innan jag gav upp.
Frågade en dam som var ute och gick med sin unge om hon visste var någonstans man kunde hitta mat.
Det visade sig vara nästan en mil åt fel hål för mig till närmsta matbutik.
Hon var dock väldigt snäll och gav mig 2 flaskor vatten och 2 bananer så jag skulle klara mig.
När jag kom hem hade jag fått ihop lite över 18 mil på runt 5:40 kände mig ganska mör efter det.
 
På kvällen så var det dags för massage hos Ulriksdals Naprapatklinik för att knäcka till ryggen och fixa benen inför Cykelvasan på lördag. Då bilen var på verksdagen och jag inte hade något SL kort så blev det till att cykla ditt också. Fick till ett nytt wattrekord på 1838 watt i ett ryck uppför backen. Lite mer klipp än igår.
Grymt skönt att få benen fixade efter det. Nils på Ulriksdals Naprapatklinik körde igenom både ryggen och benen så nu är jag som en ny människa igen.
 
Kan verkligen rekommendera Ulriksdals Naprapatklinik ifall ni har problem med ryggen eller bara behöver en ordentlig massage. De har gjort ett superbt jobb med min rygg och mina ben.
 


Inga kommentarer: