tisdag 21 juli 2015

MTB SM vid Isaberg

MTB SM:et som gick i Isaberg föra veckan var nog ett av de bästa jag har kört. Förra året vid Jönköping var riktigt bra men det här var strået vassare.
Det var en grymt rolig bana i år, trots den långa backen som inte passar mig så var den riktigt rolig att köra.
Den var inte så teknisk med stenar och rötter men den BMX liknade banan på den nedre delen hade en massa kurvor och en del små hopp som krävde lite teknik.
Det som var riktigt bra var att man såg nästan hela banan ifrån en plats så den var väldigt publikvänlig till skillnad ifrån de flesta andra tävlingar jag har kört.
Det i kombination med stor publik som stod och hejade och skrek på en gjorde att jag knde ge lite extra.
Det som också var riktigt bra med Isaberg var att det var riktigt familjevänligt och det fanns en massa andra saker att göra på plats än att bara se på cykel. Mycket uppskattat ifrån mig som hade hela familjen med mig.

Här kommer en drös med bilder jag han ta från tävlingarna på både XCO och XCE SM vid Isaberg.




























Inga kommentarer: