onsdag 10 juni 2015

SMACK Markim linje

Idag var det åter dags att rasta av FOIL:en. På schemat så var det SMACK Markim linjet igen.
Förra veckan så råka jag ut för en klungkrasch där så det ville jag helst slippa idag.
Det var grymt fint väder idag men som vanligt var det ganska blåsigt.





























Precis som förra veckan skulle vi köra 2 varv på en 32 km bana som är ganska lätt kuperad.
Jag tror vi var över 100 startande idag. Det var riktigt mycket folk.





























Tror det var många som gjorde en sista hårdkörning innan Vätternrundan som går i helgen.
Det har ju blivit populärt med subgrupper där och det är många som vill ta sig runt de 30 milen under 7 timmar.
TEAM Tre Berg har målet att slå rekordtiden på 6:37 tror jag det var.
Kan nog bli jobbigt om det ska blåsa så mycket som det gjort nu.

Markim linjet idag gick bra. Låg med bra långt fram hela tiden och det var inga krascher. Dock så var det lite oroligt i klungan så jag försökte hålla mig på sidan ganska mycket.

Då det var blåsigt så var det svårt att göra någon utbrytning utan det blev mest små ryck som inte höll så långt.

När det var någon km kvar så var det ett litet gäng som gjorde ett ryck.
Jag låg långt fram så jag borde kunnat hänga med men då det var motvind hoppades jag på att någon annan skulle göra det.
Det var det såklart inte så de gled iväg.

Körde alldeles för passivt på slutet då jag inte ville krascha igen. Var inte alls så andfådd när jag kom i mål. I vanliga fall kan jag stå och flåsa några minuter efter målgång men nu rullade jag bara vidare.
Kom dock ganska bra ändå för de flesta var fortfarande bakom mig när jag kom till mål.





























Den går verkligen som ett skolat troll min FOIL med 58mm Miche Supertype hjulen.

Inga kommentarer: