torsdag 18 juni 2015

4x4 på 410 watt

Det fick bli inomhuscykling idag då vädret var miserabelt där ute. Är inte så mycket för att vara ute och frysa nu på äldre dar så det är bra att jag har alternativ att köra inne när vädret suger där ute.
Fick bli ett hederligt 4x4 pass ikväll. Satsade på 410 watt och hoppades på att kunna klara dem utan någon fuskpaus.
Det gick bra de första 2 intervallerna. Klarade dem sittandes hela tiden så jag började få en förhoppning om att jag skulle klara de andra 2 också.

Dock in på 3:e efter 3 minuter så sa benen stop och ville inte trampa mer. Fick bli 10 sekunders vila och sen påt igen.

Tog lite längre vila inför sista och hopades på att jag skulle hinna återhämta mig. Jag brukar ganska ofta kunna ta ut mig lite extra på sista intervallen men idag ville det sig inte. Kom 2,5 minut sen var det syra upp till öronen och lungorna ville hoppa ut.
Det fick bli 2 små pauser för att över huvud taget överleva idag på sista intervallen.






































Trött blev jag och det ska man bli a sådana här intervaller också. Får se vad det ska bli i morgon, vädret ser ganska dystert ut då också så det kanske få bli en löparrunda.

Inga kommentarer: