lördag 30 maj 2015

Långa Lugnet och Club Cykel TV 4

Idag var det dags för Långa Lugnet som är andra deltävlingen i Långlopscupen. Det är en ganska kort men backig bana med lite över 1000 höjdmeter på 63 km.
Sen är det grymt roliga stigar på den.
Starten gick vid 10:30 så det blev lite sovmorgon.
Det började med en fett backe och jag tappade direkt. Brukar vara dålig uppför men idag gick det ovanligt långsamt.






















Kände mig lite konstig i magen och hade svårt att ta ut mig.
Efter en mil så ville inte magen mer och jag fick stanna och spy. Vet inte om jag fått i mig något konstigt på frukosten. Det enda jag kom på var att osten jag åt till mackan inte var den godaste.

Men jag ville inte brytta så jag fortsatte. Jag hamna i en liten grupp där alla var starkare än mig uppför som vanligt men jag kom alltid ikapp utför. Det blev nästan lite komiskt när de trodde att de skakat av sig mig så kommer jag rullande nedför och bara ler. Det var riktigt roliga nedförsbackar, sådär flowiga och snabba med doserade kurvor. Jag beehövde knappt trampa för att komma ikapp utan det var bara att släppa bromsarna och styra, riktigt kul.
Dock fick jag ta i som en gnu när nästa backe kom igen.

Här fick jag fin lagning av Linnea. Det behövdes verkligen för jag hade fått minihammaren efter min härliga pizza jag la i början av racet.






















När det var 5 km kvar så hade några dragit iväg i en backe och jag lyckades inte riktigt komma ikapp. Men sen kom den sista nedförsbacken ner till mål. Den är verkligen grym. Massa snabba kurvor och riktigt rolig att köra. Kom ikapp alla utom 1 då jag inte lyckades ta mig förbi 2 styckna på slutet.
Men det var grymt kul att köra och jag blev riktigt trött. Får se till att få i mig en bättre frukost nästa gång.

För Juniåren Isak gick det grymt bra idag då han gick och van. Lars Bleckur körde också ggrymt bra och kom in på en 2:a plats.






















Lars Bleckur var även med på programmet Club CykelTV4. Riktigt kul att CRT teamet kom med så mycket på TV. Jag fick några sekunder där också. Har samlat ihop lite tid här och där i TV nu, dock aldrig som huvudperson. Kanske kommer en vacker dag:-)

Inga kommentarer: