lördag 4 april 2015

XC TT Campusbanan hos Gunnar Töjren

Idag blev det en tur till Norrtälje för att köra Gunnar Töjrens Campusbanan TT som även kommer ingå i Keps Cupen nästa vecka.
Det var en utslagsgivande bana med 2 backar och ganska mycket singeltrack. 
Veckans regnande hade gjort banan ganska lerig och hal så det gällde att ha tungan rätt i mun.

När starten gick drog Flockhart och Gunnar iväg. Jag lyckades hänga på ett halvt varv men sen blev jag trött.
Ut på andra varvet hade Stefan kört ikapp mig men jag var för trött för att hänga på så jag fick släppa där också.

Halka runt och försökte hålla skaplig fart men benen ville inte riktigt. Jag kunde bitvis köra på men jag hade svårt att hålla den farten trots att jag inte flåsa så mycket som jag brukar.

Vi körde 6 varv på den 2,6 km långa banan och för mig tog det 1 timme och 6 minuter att ta sig runt.

Så här snygg var min Scott Spark efter att ha snurat runt 6 varv på Campusbanan.
När jag kom hem så var det Oskars tur att åka ut och cykla lite.
Han ville trixa lite och köra på bakhjulet.
Har vi nästa generations cyklist här kanske.
Efter det så blev det finmiddag här hemma. Skönt och bara vara hemma och ta det lugnt lite.


Inga kommentarer: