lördag 11 april 2015

Keps Cup Norrtälje

Idag drog hela familjen till Norrtälje där jag skulle köra Keps Cup.
Det var på Gunnar Töjrens fina bana som jag körde i lördags. Lite torrare men fortfarande ganska tungkörd.
Vi blev runt 75 pers såsom skulle köra på den utslagsgivande banan.
5 varv skulle köras för mig som var i H30 klassen och varvet tog ca 10 minuter att ta sig runt för mig.
Vi startade i en halvlång uppförsbacke och jag kände att mina ben inte riktigt var med. Jag brukar vara bra i starten i vanliga fall men nu ville det sig inte riktigt.

Körde på så gott jag kunde och började tillslut komma ikapp lite.
Kom ikapp Ronnie och han hängde på.
Vi brukar vara bra på samma partier. Inte så bra uppför men bra på de tekniska partierna.

Idag var dock Ronnie bättre uppför. På sista varvet fick jag någon meter på den brantaste delen och trodde jag skulle orka hålla till mål då Ronnie oftast brukar bli trött på slutet.

Men när vi kom till målbacken så satte
han in en stött och jag stod som parkerad. Hade inga krafter alls på slutet heller som jag brukar ha.
Det verkade som jag bara hade en växel idag, det gick varken köra fortare eller långsammare utan det gick bara halvfort hela tiden.

Blev 5:a tillslut och var inte så långt efter så jag får vara ganska nöjd ändå. Kul att familjen var med också.
Vi stanna i Norrtälje Centrum och tog en liten fika innan vi skulle hem sen.
Skönt och sitta ute och äta i det fina vädret.


Inga kommentarer: