onsdag 8 april 2015

Idag blev det både uphill och downhill

Idag blev det ett hårt pass med Ville.
Vi körde till Hagabacken och körde 5 gånger upp och ner där.
Vi körde den lätta grusvägen upp till toppen för allt vi var värda.
Sen blev det den flowiga downhillbanan ner som belöning.
Riktigt kul, vi träffade några andra som körde nerför också som hade lite bättre cyklar för det ändamålet.
Hade inte en suck att hänga på där när de släppte bromsarna.
Jag behöver nog träna lite mer på utförskörningen också. Min Scott Spark svalde alla ojämnheter som fanns men jag fega ändå lite när det började gå snabbt. Viste inte riktigt hur hårt jag kunde pressa den men jag kände att det fanns en hel del till att hämta innan cykeln skulle ge vika.
Får nog testa det här lite till för det var grymt kul.

Inga kommentarer: