tisdag 3 mars 2015

Lättning av min nya Scott Spark 900 Premium

Efter helgens pass i skogen så började jag längta efter min heldämpade Scott Spark.
Det börjar bli dags att lätta och få min Scott Spark 900 Premium klar för att köra.
Satte på mina fina Miche 988RR hjul som är lättade med 160mm skivor och Continental RaceSport däck.
Banta ner Sparken med över 4 hg då jag stansade däcken också.
De är riktigt lätta och fina Miches hjul och Continental däcken. Det är inte direkt några tunga hjul som sitter på original och ändå så lättar jag Sparken så mycket.
Blev riktigt fint det här. Nu är den klar för att köra. Hoppas luften håller sig kvar i däcken bara för det brukar vara ett litet problem när de är helt nya och nystansade.
Får ut och rulla lite försiktigt här.
Till helgen ska det nog bli en riktig premiärturen. Hoppas på tort och fint väder då så jag inte behöver slita för mycket på grejorna.

Inga kommentarer: