söndag 22 mars 2015

Keps Cup Tullinge

Idag blev det äntligen åka av. Kände mig inte helt 100 men tänkte att jag testar och kör och antingen driver jag ut skiten eller får det att bryta ut ordentligt så jag inte bara går och är halvsnuvig hela tiden.

Det var ett stort gäng som hade kommit ditt för att köra sig trötta.

Trots all snö som kom i helgen så var banan riktigt fin och torr så det blev ganska snabbåkt.

Jag kom iväg ganska bra i starten och höll skaplig fart i 2 av 5 varv. Sen kände jag av förkylningen lite så jag drog ner på farten lite.
Blev ikappåkt av Mikael och Andreas. Lyckades slå följe och hängde på i 2 varv. 
Började få tillbaks krafterna så jag tänkte jag skulle försöka mig på ett ryck efter halva sista för det fanns en bra grusväg med bra omkörnings innan man kom in på en mer teknisk stig.

Dock så hade Andreas planer på samma sak fast han drog igång redan i början på varvet.
Jag lyckades inte ta mig om Mikael och när vi kom till den första grusvägen så var det några varvade som vi kom ikapp.
Tänkte att det är bättre och vänta annars kommer jag bara fastna bakom de varvade i skogen.
När vi kom ut på den andra grusvägen där jag tänkt lägga in stöten ifrån början så hade vi kommit ifatt de varvade så då kunde jag köra om alla på en gång.

Andreas körde hardtail och hade lite problem på de tekniska partierna så jag kom ikapp ganska lätt på slutet med min heldämpade Scott Spark 900 Premium.

Dock var det aldeles för trångt på slutet så jag lyckades inte ta mig förbi om jag inte skulle gjort någon riktig fulling och trängt mig om på innern i de sista kurvorna.

Skönt att få komma ut och röra på sig lite. Stefan var där och körde lite också kul och träffa Teamkamraterna också.
På vägen hem blev det ett besök på Cykloteket i Västberga. Skulle inhandla lite kolsyrepatroner inför sesången.
Passade på att kappa styrröret när jag var där också och väga in cykeln.
Den var lättare än jag trodde.
Raceklar med träningshjul vägde den in på 10:23kg och då var det ändå en hel del lera ifrån racet på den.

Inga kommentarer: