fredag 6 mars 2015

Bicycling så ökar du farten + 10x1 på 500 watt

Idag kom Bicycling ner i brevlådan. Där hade de ett litet fint reportage på hur man blir snabb på cykeln.

Linslus som jag är ibland så fick jag vara med där och visa hur det skall gå till när man tar kurvor och tekniska partier. Blev lite lite nedförkörning och uppför också.


Teknikträningen var främst för att bli snabbare för långlopp men det kan nog vara lite tips och trix för XCO också. Kul och få hjälpa till lite.





































Själv körde jag 10x1 minut för att försöka få lite fart i benen idag. Klarade av 500 watt på alla intervallerna men det var på håret på slutet. Var lite seg efter löpningen igår. Löpning brukar tyvärr inte ge mig några direkt sprättiga ben.

I morgon skall det bli till att premiärköra min nya Scott Spark 900 Premium. Ska bli grymt kul.

Inga kommentarer: