söndag 15 februari 2015

Scott Spark Premium 900 och Scott FOIL Team Issue är nu ihopsatta

Nu är mina tävlingshojjar inför sesången ihopplockade som jag hämtade ut på Cykloteket i fredags.
Som vanligt kan jag inte klaga på matrialet i år utan det är benen som får avgöra.






















Det är riktiga state of the art prylar.
Först är det min mountainbike. Det blev en Scott SPARK Premium 900 som jag har kört de senaste åren.






















Är så nöjd med den så jag ville så klart fortsätta att köra med den. Heldämpat är lite tyngre men den jämna fina gången jag får i skogen ger verkligen igen.






















Det är uteslutande fina Shimano XTR komponenter rakt igenom på den.
























Gillar färgsättningen på den, Lite smygande stealth bommber över det hela med matt/blank svart och vit text precis i min smak.






















På racersidan blev det en Scott FOIL Team Issue. Även där blev det en likadan cykel som jag körde på förra året. Jag var grymt nöjd med FOIL:en förra året. Den är både aero och väldigt lätt så det kan inte bli bättre.






















Shimano Dura Ace rakt igenom så det är lätta och pålitliga komponenter hela vägen.






















Cleant och fint förutom styrtornet som skal sågas ner sen.





















Blir inte mycket bättre än så här. Grymt nöjd.

Inga kommentarer: