söndag 8 februari 2015

Grym snöskogsdistans

Idag blev det lite snöskogsdistans med Ronnie och Ville. De körde Fatbike medan jag körde min Scott Scale 910 så idag skulle jag få slita då det var tänkt att köra på riktigt snöiga stigar.

Började lite väll hårt där vi hamna ute på en åker med en halvmeter djup snö där inte ens fatbiken kunde ta sig över.
Blev en del snöpulsande.

Vi körde till Vallentuna där vi möte upp Stalle och hans kompis.

Sen bar det ut på riktigt flowiga stigar runt Vallentuna och Täby.
Jag kände att det var lite spårigare med min cykel än Villes och Ronnie:s Fatbike. Jag studsa runt i spåret medan de bara flöt igenom.

Men när det var hårdpackat så gick det
bättre för mig.
Ronnie blev lite tröt sista timmen då vi hade kört lite halvhårt. Fanns inte direkt något ställe man kunde vila sig på, så fort man sluta trampa så stod man still.

Men det blev lite lättare på slutet då vi hitta riktigt fina och hårdpackade stigar.
Fick ihop 4 timmar och 10 minuter i rulltid  så det får vara ett godtjänt pass. 
Det är verkligen grymt kul att köra i skogen och de flowiga hårdpackade stigarna är episka.

Inga kommentarer: