söndag 18 januari 2015

Dödsdistans

Idag blev det ett grymt distanspass med Ville och MTB Täby.
Jag har ju inte kört så många distanspass och har mest tränat runt 30-60 minuter så det här skulle bli ett kraftprov.
När Ville och Erik Vrang kör på brukar det gå ganska snabbt.
Vi körde uteslutande ganska tekniska stigar så det blev bra träning för balansen också.

Ville och Vrang körde på ordentligt i skogen så redan efter ett par timmar började jag bli hungrig.

Vi skulle köra 4-5 timmar så jag började undra om jag skulle orka hela vägen.
Det blev dock några små stop för punktering och för att hitta rätt spår.
Tror det började gå lite långsammare på slutet för jag hade inte lika stora problem att hänga med men jag började bli riktigt krispig.
Efter ca 3,5 timme skulle de andra hem mot Täby medan jag och Ville skulle mot Sollentuna.
Ville gasade på lite i uppförsbackarna på hemvägen så jag fick krama ur det sista ur benen. Tack för det nu blev jag så där härligt trött.

Var riktigt roligt att sladda runt i skogen, gick dock inte så snabbt trots att vi körde på ganska bra.
Fick ihop lite över 6 mil på nästan 4,5h så det var ganska brutala stigar vi körde på.

Inga kommentarer: