tisdag 20 januari 2015

Där satt den 4x4 på 400 watt

Han med lite träning idag. Försökte mig på 4x4 på 400 watt idag igen.
Tänkte att jag skulle försöka sitta ner så länge det bara gick för att spara krafterna så mycket så möjligt.
Klara 1:a utan några större problem. 2:a blev riktigt jobbig på slutet men jag klarade den utan att behöva ställa mig upp så det bådade gott.

På 3:e så fick jag ställa mig upp
Redan efter 2,5 minut så nu började jag undra om jag skulle klara det. Kändes riktigt tungt och nu fick jag växla mellan stående och sittande var 10-15 sekund men jag klara det till slut.

Nu var det bara en intervall kvar. Kan inte lägga mig nu utan får gå på ren vilja för att klara av den.
Redan efter 2 minuter fick jag ställa mig upp och det brände regält i benen.
Men 2 minuter ska jag väll klara, det är ju inte så lång tid.
Det var bara att växla mellan stående och sittande igen och tillslut hade jag klarat det och lyckades till och med spurta sista 30 sekunderna med 420-430 watt.
Kändes riktigt skönt att sätta de där 4:orna utan någon liten fuskpaus.
Nu är det bara att fortsätta att slippa på formen till sommaren.

Inga kommentarer: