söndag 30 november 2014

Lite simning för första gången på ett bra tag

Idag blev det till att bada lite på Vilundahallen med hela familjen. Det blev några timmar och springa runt på äventyrsbadet med Oskar.

Jag passade på att simma lite medan jag var där också.
Det märks att jag inte simmat ordentligt på över 20 år.
Jag testade både crowl, bröstsim, ryggsim och fjärilssim.
Fjärilssim var klart jobbigast.
Testade att försöka sätta en tid på 50m crowl också. Det blev typ 37 sekunder.
När jag körde som mest på 80 talet så låg jag på låga 30, är inte helt säker på om jag lyckades komma under 30s då.

Känner att jag inte har styrkan i armarna nu. Sen när jag blir trött så orkar jag inte ta ut hela simtaget så det blir ett mer bromsande tag när jag inte blir lika hydrodynamisk.
Jag kanske ska testa att börja simma lite mer nu unde vintern.

På kvällen blev det finmiddag hemma hos mina föräldrar.
Lite god tårta avsluta vi det hela med. Så nu blev man mätt och belåten igen.

Inga kommentarer: