söndag 21 september 2014

Stockholms CX cup final i Hellasgården

Idag var Stockholms CX cup final borta vid Hellasgården. Jag cyklade dit som uppvärmning och körde 3 varv först för att lära mig banan innan det var dags för start. Det var en riktig snabb bana med bra grepp i kurvorna så det gick och lägga ner cykeln ordentligt utan att tappa fästet. Gick att trampa igenom många kurvor. det fanns några små diken att hoppa över och sen ett stockhinder 100 m innan mål.

Fick starta bakom ungdomarna idag så det gällde att hitta ett bra ställe att köra om på. Kom iväg skapligt bra och la mig på en 2:a plats första varvet.
Sen ryckte Peter och jag lyckades hänga på ett tag. Dock var han för stark idag så jag orkade inte hänga med mer en ett halvt varv.
Då vi fått en lucka ner till de andra ville jag inte vänta in dem utan körde på själv.












Jag försökte hålla skapligt hög fart för att de andra inte skulle komma ikapp men åt Peter fanns det inget att göra åt idag.












Såg att Mario och Mats började närma sig lite där bak så sista varvet öka jag för att de inte skulle kunna komma ikapp så det skulle bli en spurtstrid.
Blev till slut en 2:a plats så det får jag vara nöjd med.












Sen var det dags för eliten att köra. Martin ifrån CRT öppnade hårt och tog ledningen.












Kort därefter kom Hans Mård och Robin Hedström ifrån CRT.












Det var ett riktigt tight race med många startande. Martin låg topp 3 hela tiden och höll bra fart












På slutet så ökade Mikael Flockhart och det var ingen som orkade hänga på. Han tog en ganska klar seger efter det.
Kul med så mycket folk som kom ditt och heja och körde.

Inga kommentarer: