söndag 10 augusti 2014

Vinst för CRT på Finnmarksturen genom Fredrik Edin

Idag var det dags för Finnmarksturen, Sveriges äldsta långlopp. 68 km skulle köras på torra och fina stigar.
Själv var jag lite osäker på min form då jag varken har tränat eller sovit så mycket den sista tiden. Men jag hade fått 2 dagar med bra sömn så jag hoppas det skulle hjälpa till lite.
Vi hade i stort set hela teamet på plats och alla var taggade så det var riktigt kul.
När starten gick så tyckte jag att jag hängde på riktigt bra och var med i första backen. Tappade lite i andra och hamnade med en bra grupp med Atle Hansen, Erik Vrang och Jenny Stenhag och några till.
Låg med bra och tappade inte så mycket i backarna och utför så kunde jag köra ikapp och vila upp mig lite gran.
Isak Strömberg och några till kom ikapp efter ett par mil så vi blev en ganska stor grupp.
Jag försökte hålla mig långt framme innan stigarna så jag skulle få fritt spår men hade lite problem att komma fram ibland.
Efter nästan 5 mil så lyckades jag komma iväg med ett par stycken och det kändes riktigt bra. Åkte dock på en pysspunka och fick stanna och fylla på med en kolsyrepatron.
Tappa som tur var inte så mycket på det men jag tappa gruppen jag körde med och den bakomvarande gruppen med Isak och Co. kom ikapp.

Sen kom den näst sista uppförsbacken där Isak drog iväg med ett gäng och då orka jag tyvärr inte hänga på.
Kom in på en 7:e plats i H30 så det får jag vara riktigt nöjd med, hade som mål att klara top 10 med min form så det verkade ha hjälpt lite att få sova ut ett par dagar.

Någon som körde grymt bra idag var Fredrik "Seglarn" Edin som gick och van i H-Elit, riktigt starkt kört.

Kul med en vinst för laget. Han hade tydligen ryckt på krönet av näst sista backen då han var i en grupp med Fredrik Eriksson och Matthias Wengelin och kört solo de sista 10 kilometerna.
Dacia var på plats med nya fina bilar också som man fick klämma och känna på. Riktigt fina bilar till ett grymt bra pris.
Nu är denna tävlingshelg slut och jag får vara nöjd med dagens tur. Får tacka all lagningspersonal för ett grymt bra jobb och ett stort tack till Göran och Barbro som ställde upp med husrum och god mat under helgen.

Inga kommentarer: