fredag 18 juli 2014

XCE SM

Idag var det dags för sprinten. Det var en kort och ganska enkel bana som skulle köras idag. Hade dock inte lagt ner så mycket tid på att köra den i full fart då jag mest har kört XCO banan.
När det väll var dags att åka kom jag iväg ganska bra. Gjorde dock en miss när jag skulle upp för den branta högersvängen innan småhoppen och klicka ur pedalen. 
Kom igång igen för att sen upptäcka att de dragit om banan så att det inte gick att gena nedför backen som det gick igår.
Ja ja det blev inte bättre än en 9:e plats idag. Får hoppas på lite bättre flyt i morgon.
Hos damerna så var det den stora kampen mellan de två internationella stjärnorna Jenny Risweds och Alexandra Engen.
Precis som förra året så tog Jenny hand om guldplatsen.
Alexandra spurtade in på en fin andraplats.
I herrelit så var det Mattias Wengelin som vissade var skåpet ska stå och tvålade ditt Emil Lindgren
Båda två har kört bra internationellt och Emil har tagit en 4:e plats i världscupen på just XCE.
I morgon är det dags för XCO. 6 varv ska köras på den krävande banan. Ska bli kul och få svettas lite gran och se om jag har några krafter uppför backarna. Nu har jag i alla fall tagit The Wall 6 gånger så jag kan känna in lite tid på den.

Inga kommentarer: