torsdag 10 juli 2014

SM prep Fiskartorpet TT

Idag blev det TT vid Fiskartorpet. Det var ett helt gäng som ville vässa formen inför kommande XCO SM i Jönköping nästa vecka.
Även Emil Lindgren och Fredrik Eriksson var där då de höll i en MTB skola.
6 varv skulle vi köra på den kuperade banan. Det är väll så nära det går att komma SM banan i Jönköping här på norra sidan Stockholm.
Mycket upp och ner och en hel del tekniska partier.
Calle Friberg tog starten och försvann sen var det Gunnar, Ville, Henrik, Mikael, Jesper och jag. 
Bakom mig jagade Andreas och Mats.
Jag hade lite problem med tekniken på de första varven och gjorde ganska många misstag och sladdade ur.

Det började dock gå bättre på de sista varven.
Kom i mål på 57:05 ingen rekord tid direkt trots det fina vädret och torra banan.
Jag har klarat 5 varv förut på strax under 45 minuter så målet var att hamna runt 54 minuter. 
3 minuter därifrån är ganska mycket.
Men jag får vara ganska nöjd ändå med tanke på hur lite jag har tränat på sista tiden.
Ja nu är det bara att hoppas att jag kan hitta lite mer krafter till SM nästa vecka.
Tror det var en bra genomkörare det här och kul att det var så många som kom och körde.

Inga kommentarer: